És tradició que en aquesta època de l'any siguin nombrosos els estudis que fan un balanç de l'any passat o que prediuen les tendències que dominaran l'any present. Avui us portem una selecció d'aquests informes:
Informe de gener de 2020 [accés lliure; PDF] del col·lectiu #OnSónLesDones, que fa un recompte dels articles d'opinió i les intervencions en les tertúlies radiofòniques i televisives dels principals mitjans de comunicació fets a Catalunya i en català, per saber quin percentatge d'aquestes participacions corresponen a opinions, escrites o orals, expressades per dones. En aquest lliurament es tenen en compte els tres últims mesos de 2019.
-------------------------------------------------------------------------
Informe Journalism, Media, and Technology Trends and Predictions 2020 [accés lliure; HTML i PDF], de Nic Newman, publicat pel Reuters Institute for the Study of Journalism i la University of Oxford. Recull els resultats d'una enquesta contestada per professionals de la comunicació de 32 països sobre els reptes i les oportunitats que tindrà el periodisme en l'any que ara ha començat.
-------------------------------------------------------------------------
Informe Social media trends for 2020 and beyond [accés lliure; HTML i PDF (amb registre)], d'Influencer Marketing Hub. Identifica les tendències vigents en xarxes socials, de cara a dissenyar una bona estratègia.
-------------------------------------------------------------------------
Informe Top Tendencias Digitales 2020 [accés lliure; PDF], de l'associació IAB Spain d'empreses del sector de la publicitat i la comunicació digital a Espanya
-------------------------------------------------------------------------
Informe 2020 Technology predictions: trends & innovations shaping the global tech sector [accés lliure; PDF], de GP Bullhound, banc d'inversió especialitzat en tecnologia
|